Geoblog.pl    Konyack    Podróże    Nowa Zelandia kamperem (New Zeland)    Pięć godzin na przesiadkę, czyli nocne miasteczka oglądanie.

Pięć godzin na przesiadkę, czyli nocne miasteczka oglądanie.

Singapur
Singapur, Singapore

Uuuuuchhhh, cóż to był za star! Wiało tak, że przy wysiadaniu z taksówki w Christchurch wyrwało nam drzwi. Z ręki i w konsekwencji z zawiasów. Dobrze, że nie odleciały... Już po przejściu wszystkich bramek, w poczekalni przed gate'm poinformowano nas, że wystartujemy z opóźnieniem, gdyż ze względu na siłę wiatru nie można otworzyć luku bagażowego i schować walizek podróżnych. Po czterdziestu minutach dzielne kiwasy wpadły na pomysł, żeby przeprowadzić samolot do innego rękawa, za rogiem, i pod osłoną budynku przygotować go do lotu. Zapinaliśmy pasy bezpieczeństwa z pewną taką nieśmiałością... No i mam wrażenie, że pierwszych kilka minut lotu większość pasażerów na bezdechu pokonała i do tego ze szczelnie (!) zaciśniętymi ustami ;-)
Po kilkunastu godzinach nudnawego lotu w towarzystwie singapurskich piękności serwujących nowozelandzkie syrahy i merloty pod skrzydłami pojawiły światła wielkiego (i wysokiego!) miasta. Po wyjściu na ląd upewniliśmy się, że do następnego samolotu mamy blisko 5 godzin i ruszyliśmy w miasto.
No może nie tak od razu, bo najpierw trzeba było pokonać te hektary nowego portu lotniczego Changi i odnaleźć właściwy pociąg do centrum. Po dotarciu na peron miły grubasek w koszulce firmowej metra pomógł nam stukać palcem w dotykowy ekran biletomatu i już po chwili mknęliśmy w bezszelestnym, klimatyzowanym wagoniku. Lekkim szokiem było wyjście na "świeże powietrze" - temperatura i wilgotność wskazywały na to, że Nowa Zelandia pozostała daleeeko za nami.
Powstrzymamy się tutaj od opisywania tego co widzieliśmy. Dość powiedzieć, że siedząc w taksówce wiozącej nas z powrotem do aeroportu postanowiliśmy przy następnym międzylądowaniu zostać tu przynajmniej dwa, trzy dni. I nie wiem czy to wystarczy...